Sunday, May 31, 2009

Pertemuan Pertama Dengan Sifu-Sifu Hartanah


Korang pernah terbaca tak kata-kata dari Saudara Azizi Ali (kalau tak salah dalam buku Jutawan Dari Planet Jupiter) yang berbunyi, "Untuk menjadi jutawan, tak perlu susah2 cari cara dan jalannya. Hanya ikut jalan bagaimana jutawan menjadi jutawan"-Lebih kurang laa ayatnya macam ni sebab aku tak berapa ingat.
Pemahaman dari ayat di atas, kita hanya perlu ikut bagaimana jutawan jadi jutawan (dengan kata lain-TIRU!). Atas sebab itulah aku bertemu buat pertama kali (29/05/2009) dengan Sifu2 yang aku kenali melalui blog. Bertempat di Ramal Junction (Puas ooo aku ronda mencari tempat ni!)
Dengan pertemuan yang sesingkat ini aku dapat rasakan 'kemesraan' antara kami. Syok oooo..lepak dengan diaorang. Tak kedekut ilmu, mesra dan peramah. Banyak pengalaman ilmu yang amat2 berguna yang dapat aku belajar dari diaorang ni. Ramai juga yang seperti aku- pertama kali berjumpa dengan sifu2 ni. Kalau nak bandingkan ilmu aku yang seciput ni...jauh panggang dari api beb!
Dalam gambar: Aku diapit oleh Sifu Pie (kanan) dan Sifu Faris. -Gambo aku tengah kontrol ensem konon taknak tengok kemera heheh..
-Lepas ni boleh kita jumpa lagi...

5 comments:

pokli said...

aduss..rugi tak dapat TT sekali
kena balik kg....hantar pak mertua....tak pe..lain kali boleh TT lagi

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Ha ah pokli. nak gak aku berkenalan dengan tokey emas Pokli. Ramai gak itu hari..

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Hallamak..kepada sifu Pie dan Faris, sory tak inform letak gambor korang kat blog aku ni..hehe,bila kita blh berTT lagi?

ayip said...

woooo...hang ka yg dok amik gambo tu...hehehehe...gambo aku..hang tak snap nooo...hehehehehe

p.s : hang makan dak kuih popia tu...sedap wooo....:D

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Sory bro ayip. aku pun agak segan2 sikit nak ambil gambar time tu..first time beb. tu pun pakai kamera hempon.

allamak popia tu aku nak rase sangat.tapi orang dah bawak jauh kat meja sebelah sana..heheh..