Friday, May 1, 2009

Ilmu Dari Sifu-sifu Rumah dan Hartanah


Em..hari ni aku teringin nak berkongsi tentang Hartanah ataupun rumah dengan pembaca blog aku. Aku pada awalnya amat takut nak berkecimpung dalam dunia tersebut atas sebab-sebab:

1. Modalnya yang amat besar (Main puluh hingga ratus riban beb!)
2. Kalau tak dapat tenant nak sewa, kena keluar sendiri installment (argh, habis duit gaji aku!)
3. Keadaan rumah sewa tersebut selepas penyewa keluar (kengkadang macam sarang tikus!)
4. Penyewa yang degil nak bayar sewa (berbuih mulut nak mintak, suruh keluar kang..susah pulak nak cari penyewa)
Yang kat atas tadi tu adalah antara Mitos yang kebanyakan orang tahu dan tidak mustahil ianya akan berlaku kepada kita sekiranya ilmu tentangnya tidak dipelajari. Buku-buku kat atas adalah antara yang aku cadangkan untuk kita jadikan 'peninding' dari ianya berlaku (Alhamdulillah, ianya banyak membantu aku. Tengkiu untuk sifu buku nih)
Nota kaki: Amaran! Jangan jadi bidan terjun untuk bidang hartanah ini. Amat-amat bahaya!

No comments: