Sunday, May 10, 2009

Pendapat Member Aku Tentang Rumah Sewa

Salam kembali... Itu hari aku ada berborak jap dengan member aku tentang biz sewa rumah ni (Member opis aku yang takde buat sewa rumah pun...) Sesaje tanya pendapat... masa dalam kereta Kelisa aku, time hantar dia kat satu tempat "Aku ingat nak beli rumah lagilah, nak sewakan. Bila harga dia dah melambung naik, ingat nak jual...." Member aku memintas, "Ko buat apa nak jual Man, ko sewa dah le. Buat pelaburan untuk masa depan nanti. "

Aku terdiam. Bukan aku nak menunjukkan yang aku sokong pendapat dia.. bangkang pun tidak. Memang ada betulnya apa yang dia katakan. Masing-masing dengan pendapat masing-masing. Tapi kalo pendapat aku pulak... Aku lebih berminat membeli rumah di lokasi canteek punyaa! Pastu bila harganya melambung naik, aku lebih suka untuk menjualkannya.. bila dicampur tolak, dapat untung bersih RM25k (kalo dapat lokasi lagi cantik, boleh sampai RM50k!) lepas tolak kos pengurusan.. Korang boleh bayangkan lah.. RM25k, dah boleh buat downpayment 2 buah rumah medium kos beb! (Dapat 2 cabang pasif income!)

Masing-masing dengan pendapat dan strategi masing-masing. Kalo setengah orang, beli rumah banyak2..pastu buat sewa.. dapat income bulan2.. macam ni pun syok jugak apa.. sebuah rumah untung bersih RM100, kalo 10 rumah..dah RM1000! Sapa nak bagi?

Orang ada gak tanya aku.."Man, ko mana dapat duit beli rumah banyak2 ni nanti?" sambil menghirup teh O panas (minuman feveret aku kat rumah)... dan tersenyum aku jawap.. Ceramic Business Club lah"...
www.jutawanceramic.com/internetbiz

No comments: