Thursday, April 7, 2011

Buku Dari Renesial Leong Baru Aku Habis Baca!


Asyik baca buku dari penulis 'orang kita'.. apa kata kita baca dari penulis dari bangsa yang sinonim dengan dunia perniagaan pulak dan buku ini yang baru je aku habis baca..

Renesial Leong, satu nama yang sememangnya tak asing bagi dunia pelaburan hartanah. Sebenarnya, edisi Bahasa Inggeris dah lama dah berada dalam pasaran (mungkin aku takde cikgu BI yg jadi member aku buat masa ni yg buatkan aku tak jadi beli. Ahaks!) La ni, bila aku ronda2 kat kedai buku Popular, ternampak lah muka si 'awek kiut' ni. Bahasa Melayu lagi! Beli beb aku!

Olahan ayat yang santai serta cerita pengalaman2 yang padat dalam buku ni membuatkan aku seakan berada dalam 'dunia buku' dia. Lebih terarah untuk golongan sasaran yang sudah mempunyai unit hartanah disewakan serta banyak juga tip yang menarik untuk menarik perhatian penyewa. Setebal 205 muka surat (tidak termasuk kulit, tajuk dan penghargaan) membuatkan aku nak ulang sekali lagi untuk penghayatan yang lebih..

Merupakan antara koleksi kesayangan aku selain buku Azizi Ali, Shamsuddin Kadir dan Abg ensem (e-book pun buku apa :-D kembang le lagi hehe!)

Syahman: Kot2 le jualan buku ni ' melambung' selepas aku post dalam blog aku dan kebetulan pulak Renesial Leong baca blog aku, ajak le aku makan-makan kan..geranti sebelum gi, aku beli kamera DLSR (jangan takut Cik Renesial, I bring my wife and my son together-gether hehehe!)




2 comments:

abang ensem said...

Ko ni bro, ada ada aje nak bagi hidung aku kembang.. hehehe

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

hehehe..jgn marah bro ensem