Tuesday, April 26, 2011

Mustahil! Tapi Mampu Capai!


GOALS
Always Aim For The Sky,
For If You Fail,
At Least You Can Reach The Clouds.

Antara kata pujangga dari sekeping poskad adik Hafiz (tokey emas) aku punya. Memula aku buat kat poskad ni, aku ambil dan print kaler dan aku selitkan kat muka depan fail BeautyFrenz aku.. Aku Sangat Suka Ayat Ini! Sebelum ini aku ada ayat yg dalam Bahasa Melayu.. simpan yg Bahasa Inggeris punya buat koleksi (selepas aku pow poskad dia ni hehehe..jgn marah tokey emas)

Kenapa aku suka? Sebab ia membuatkan aku merancang untuk 'menjaringkan lebih GOL!' dalam 90 minit perlawanan! Lebih kurang macam tu lah yang aku ibaratkan.. Perasan tak ayat aku.. menjaringkan LEBIH gol?

Alhamdulillah..setiap awal tahun aku akan setkan untuk ke 'langit' sebelum jam 12 tengah malam, 1 Jan tahun berikutnya. Dan kesannya.. hampir-hampir ke 'langit' aku capai. Jika ada azam aku yg belum tercapai, aku tetapkan tarikh baru.. Bila aku berjaya 'capai', aku raikannya!! Makan-makan karipap ke.. minum-minum sirap ke.. Syok ooo bro! memang agak 'syok' sendiri orang kata.. tapi aku phedullik apa!! (hati mau kering beb! - ayat Tuan Bri selalu kata heheh!)

Kalo tak caya, cuba korang buat.. Tulis atas kertas azam tu (azam yang mustahil tapi mampu capai - ibarat 'SKY' seperti kat poskad atas tu..), kendian setkan masa, time frame kata orang.. tampal la kat belakang pintu bilik ke.. tempat yang selalu korang akan 'terserempak' dengan 'ayat2' korang tu.. Sekejap2 kita akan teringat ayat tu.. minda bawah sedar... Cukup sampai masa, seakan tak percaya rupanya kita mampu capai ke'AWAN'....

Syahman: Bayangkan, jika tiada 'Goal' untuk dicapai, kita masih berpijak tidak berganjak!!

No comments: