Sunday, April 17, 2011

Cerita Tentang Tayar..Pergh Gile Mahal!


Giler mahal!! Tu yang perkataan yang pertama bermain jauh dalam hati aku (kalo terkeluar kata, kot terasa hati si tokey tayar dekat belakang opis tempat aku keje nih!). Sebelum ni member opis aku dah pesan, "Tukar le tayor kamu sebelum bulan april ni yob! tayor akan naik regenye!" (slang Perak le member aku sorang ni a.k.a orang Perak) Tokey tayar tu pesan kat dia...

Nah, terkena aku beb! Bukan le aku tak nak tukar, tapi dok sayang dgn bunge tayor yang rase-rasenye buleh jimatkan lagi. Aku nih pulak tak leh nak ambil tayar murah2 (kepada member yang kenal aku, tau le yang keroje aku yang amat kerap outstation) orang kate, slalu jalan jauh ni elok ambil tayor elok sikit kan kome...

Aku segar dlm ingatan aku lagi sebelum ni beli tayar, dengan brand ni buleh dapat harga bawah RM200/satu.... Semalam aku beli, RM240/satu..(servey banyak kedai tayar dah. sama je!)

Syahman: Pergh!! Inikah yang dinamakan inflasi? Kompem harga rumah gerenti naik lagi nanti!

"Buat rumah pakai tayarke?"
"Bukan ke hantar simen, besi, palster siling, kapur dan lain-lain pakai lori yang bertayar besar?"

Banyak bertaburan getah2 tayar si lori di jalan raya skang ni...

Layan le gambo tayor sebelum tukor dgn selepas.. (isk...isk! sedey beb!)

2 comments:

abang ensem said...

Wahhh... macam tayar kete Beemer je.. hehehe

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Hehehe.beemer idaman nih tau!