Tuesday, November 30, 2010

Tukar Strategi Hartanah! Jom Beli Dan Kumpul Emas Fizikal!

Minggu ini merupakan minggu aku berkira2 untuk menguruskan 'lebihan' dari belian rumah subsale below than market value. Aku ingat lagi ketika planning aku (kalo tak salah 4 bulan sebelum ni kot) untuk 'lebihan' ni, nak buat modal 10% untuk beli rumah lagi. Skali BNM dah umumkan hanya 70% untuk rumah ketiga dan ke atas...

So...jom kita tukar strategi..

-Dapat je duit tu nnti, yang pertama aku mesti bayar adalah.. kad kredit, PTPTN, hutang piutang yang 'jahat' lain - PTPTN termasuk skali ke? entah? (ada lah RM400/sebulan lebih kurang jumlah aku bayar tiap bulan, banyak kan?) - siap bayar nnti, nak kerat2 semua kad kredit aku! geram! nak kurangkan dan kurangkan dan kurangkan liabiliti!

-Lebihan tu nnti aku plan nak beli emas - sambil tolak sikit2 buat joli heheh! (semestinya beli dgn adik Hafiz aku - Tokey Emas jadi pilihan, tolong adik-beradik punya bisness beb). Plan nak beli rumah sendiri pulak hasil dari keuntungan emas (asyik beli utk invest je, sampai lupa sendiri punya).

-Keuntungan dari sewa (ada le dekat RM1k) pun aku nak buat mcm tu juga nanti. Beli lagi emas... dan beli lagi... nak buat rolling untuk pajak dan overlaps (korang kalo dah sampai main kilo2, untung overlaps pun dah manyak sssyyyyoookkk wooo!).

-InyaAllah, masuk umur 33 tahun nak ada rumah sendiri (dengan bayaran bulanan ke bank 'dibayar' oleh penyewa dari rumah2 sewa aku yang lain) - sebenarnya ni dah termasuk azam midterm aku..


1 comment:

jiwa2roda said...

Wah promosi nih..terima kasih abg cah..hehe..sesiapa yg berminat untuk jadikan emas sebagai alternatif pelaburan selain simpan duit kertas,boleh hubungi sy di 013-2955679 / 017-6323800.Nak jadi sebahagian keluarga KSP GOLD TRADING pun boleh,dialu-alukan dan selamat datang.