Sunday, August 15, 2010

Sri Ixora Apartment, Seksyen 27, Shah Alam Untuk Dijual Dengan Harga Di Bawah Pasaran!!




Masih segar dalam ingatan aku ketika aku mula2 membeli unit ini.. sememangnya mempunyai nilai sentimental terhadap diri aku. Kalo tak salah aku selepas 3 tahun aku bekerja (tahun pertama aku beli motor, tahun kedua aku beli kereta kelisa dan tahun ketiga...unit Sri Ixora inilah) dan merupakan pelaburan yang paling berjaya terhadap diri aku, alhamdulillah...


Kenapa aku katakan paling berjaya?

1. Nilai kenaikan hartanah di Sri Ixora semakin naik (hingga hari ini, nilainya telah mencecah RM160k berbanding aku beli dgn nilai RM130k pada tahun 2007) dan akan terus meningkat naik kerana permintaan yang tinggi (lepas lock-in period, planning nak buat refinance..nak beli rumah lagi, insyaAllah)

2. Lokasi yang amat stategik. Pernah sampai ke sini? Kepada yang pernah datang, korang taulah.. dikelilingi dgn kilang elektronik. USJ dekat, Puchong pun dekat. Bersebelahan petrol pam Petronas dan Shell (aku pernah terbaca artikel LRT pun akan masuk ke Alam Megah sini..Perrgh!).

3. Sewa yang tinggi.. permintaan sewa yang tinggi yang menyebabkan sewa kat sini mencecah RM850 sebulan (mungkin bagi penduduk KL, nilai ni apalah sangat..) tapi anda kena faham, dgn nilai hartanah RM160k, ianya cukup berbaloi dan akan terus meningkat (permintaan dari Sime Darby Healthcara sahaja masih tak cukup untuk menampung. Tak campur lagi dari Proton dan kilang2 sekitar sini).

4. Pihak penyewa membayar sewa tanpa aku mengeluarkan duit pun.. sekurang2nya, nilai hutang terhadap bank semakin berkurang. Buat masa ini aku telah menyewakan kepada student nursing Sime Darby Healthcare (awek2 ni setiap pagi menunggu bas depan guard). Hutang berkurang, nilai meningkat...


Pantang ada unit di sini untuk dijual, sekejap sahaja dapat tau dah ada pembeli (mungkin dari pelabur individu yang menanti lama atau mungkin dari individu yang nak tinggal kt sini dengan kemudahan lengkap. Surau kat tengah2, dewan, kawasan bersukan, taman permainan, parking persendirian, guard 24 jam dll..)


Semalam ada sorang bakal pembeli koll aku, dia bermasaalah peribadi untuk membeli unit yang aku rekemenkan kat dia.mungkin lambat sikit katanya. So, atas permintaan yang tinggi, aku terpaksa mencari pembeli yang berkobar2 di luar sana. anda berminat? Koll atau SMS aku.. harga dibawah harga pasaran aku offer.. terpulang pada anda untuk membuat keputusan.


Koll/SMS: 019-2010107




3 comments:

Rohaniah Noor said...

kenapa nak jual?

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Owner nak pakai duit. Urgent katanya. Aku pun ingat nak beli satu lagi, modal pulak tak cukup..

seily said...

Dah ade pembeli blum utk Sri Ixora apartment tue?klau blum,sy cam berminat..