Monday, August 30, 2010

Kembangkan Partfolio Hartanah Anda Dari KWSP Akaun 2

Hari ni aku ambil cuti.. (besok cuti 31 Ogos kan. nak jugak merasa cuti panjang..). Rasa macam tak best pulak bila orang lain kerja tapi aku cuti kalo tak buat apa2 yang boleh memanafaatkan diri dan masa depan aku. So, lepas aku hantar wife aku gi sekolah utk mengajar, tergerak hati aku untuk melencong ke KWSP Shah Alam (konon nak tengok akaun 2 berapa baki yang tinggal. heheheh..). Bila sampai..punya le ramai manusia kat dalam tu. Tak macam hari yang lepas2 aku pernah datang (atau mungkin orang lain pun ambik cuti cam aku gak kot gi KWSP)

Aku tak gi print mesin tu dulu (kena beratur) aku terus ke kaunter pertanyaan-kosong, aku ke sini dulu. Aku mintak borang untuk aku keluarkan 'ongkos' dalam akaun 2 untuk pembayaran installment bulanan rumah (aku pernah buat sebelum ni, tu aku terus gi kaunter dan mintak je). Pastu baru aku beratur untuk printkan penyata akaun.... Bila aku tengok, baki tinggal RM3k lebih sikit je. Emm.. Plan nak kuarkan utk planning tahun depan 2011..

Aku 'kalkulet' sengsorang dalam kereta Persona aku,,, "Emm.. kalo aku bawak keluar guna pakai akaun rumah Sri Ixora aku, under Public Bank, aku buleh dapat ansuran sampai 5 bulan ni. Awal Januari 2011 depan last aku dapat dan jumlah terkumpul kira RM3k ni buleh aku buat modal top up dgn modal simpanan aku untuk beli hartanah lagi" (plan nak beli rumah sendiri duduk kot) Kot sementara taknak duduk pun, kasi sewa dulu ke..

Macam tahun ni, tahun depan punya planning, aku tengah merangka sebaik mungkin untuk aku memaksimakan pendapatan aku dalam pelaburan hartanah aku ini. Target aku, pembayaran bulanan pada bank untuk rumah yang bakal aku duduk, pasti takkan keluar dari 'poket' gaji aku. Tapi dari hasil income bulanan dari pelaburan sewaan hartanah aku yang lain... InsyaAllah...

(p/s: Amalkan Solat Dhuha dan ayat Seribu Dinar untuk memohon dari Yang Maha Esa supaya memudahkan rezeki kita....)

No comments: