Saturday, August 21, 2010

Hooray! Azam Pelaburan Hartanah 2010 Aku Tercapai Sudah!

HOOORAY! Azam ku untuk tahun 2010 tentang dunia hartanah ini tercapai sudah, Alhamdulillah... Aku akui untuk mencapainya merupakan sesuatu yang cukup menduga pemikiran dan kesabaran aku.. Aku azamkan untuk menambah 2 unit hartanah bagi tahun 2010 ini.

Berkat usaha untuk mencapai target, berdoa dan tawakal kepada pada yang Maha Esa, kini membuahkan hasil. Aku masih ingat lagi ketika aku menulis azam aku ketika awal tahun dulu... mempunyai 2 hartanah sebelum tarikh 31/12/2010? Emm.. menung aku seketika. Hati aku terdetik, boleh dapat ke? Modal cukup ke? dan beribu soalan bermain dalam benak pemikiran aku. Aahhh, Belasah je lah! 'Hendak Seribu Daya, Tak Hendak Seribu Dalih!'

Itulah penangan menulis 'Penetapan Matlamat'. Aku tahu yang modal aku terbatas untuk memiliki 2 unit hartanah untuk tahun 2010 ini... Duit simpanan tak banyak, cukup2 untuk simpanan kecemasan je. Aku cari 'simpang' lain untuk memiliki hartanah tanpa modal. Teringat ketika aku meronda Pasaraya Tesco Shah Alam.. Pameran hartanah di ruang legar kat bawah.. ronda punya ronda, aku terpaut dengan hartanah di Dataran Otomobil Seksyen 15, Shah Alam. Yang cukup menarik lokasinya..dan labih menarik, TANPA MENGELUARKAN MODAL! Aku cuba nasib, alhamdulillah loan lulus..(cuma CF je sampai skang ni belum dapat lagi)

Ketika aku menanti jika ada lagi peluang sebegini untuk aku mencapai matlamat tahun 2010 ni, agen aku offer satu unit di Sri Angkasa Apartment di Seksyen 27 Shah Alam.. Emm, Owner nak jual RM86k, Bank Offer loan sehingga RM115k.. apa salahnya aku mencuba lagi kan..(walaupun hati aku gusar loan tak lulus sebab rumah Dataran Otomobil tak sewakan lagi). Kalo lulus, dapat rumah dan dapat cash lebihan dalam RM10k!-boleh buat reserve untuk rumah sewa. Dan...alhamdulillah loan lulus! Kini, nilai kesemua hartanah aku mencecah RM500k! (Total keseluruhan 4 unit hartanah..)

Tu yang sebenarnya aku nak kongsikan pada anda semua. Bila kita dah membuat 'Penetapan Matlamat' dalam satu yang mesti dalam hidup kita, InsyaAllah segalanya jadi mudah. Kita berusaha untuk mencapainya sekalipun di luar kemampuan kita.

'Turn To Another Way To Get Success...'





6 comments:

pak wan said...

alhamdulillah.. congrates :D

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Terima kasih.. :-)

Unknown said...

tahniah tuan :-)

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Alhamdulillah..segalanya dipermudahkan yang Maha Esa..

jiwa2roda said...

Alhamdulillah..memang mantap!Tak sia2 mempraktikkan penetapan matlamat.Itulah senjata paling berkuasa!

"Always aim for the sky, for if you fail, at least you can reach the clouds."

Tahniah abg Cah =D

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Terima kasih..bukan untuk bangga diri,tapi untuk berkongsi sama..
jika saya boleh, kenapa tidak anda?