Tuesday, March 1, 2011

Dapat Rumah, Dapat Duit!




Tajuk yang agak mengujakan! Betul aku tak tipu (bukan niat aku letak tajuk ni untuk menaikkan trafik ke blog aku. - Sekiranya ada, ianya secara kebetulan :-))

Pepagi hari tu, rakan yang merangkap ejen aku telefon aku..

"Berita baik Syahman! Itu MV (Market Value) untuk apartment Sri Angkasa yg 3bedroom punya sudah naik RM160k!"

Terkedu aku sekejap.. baru je tahun lepas MV kat situ RM145k, sekarang dah RM160k! Naik RM15k! Mungkin persekitaran kat situ yang berdekatan dengan Putra Height (lokasi hartanah elit dan mewah) yg sedang membangun? Mungkin jugak lokasi sekitar dah banyak naik rumah 'medium' dah 'high cost'? Mungkin permintaan melebihi penawaran (yang ni semestinya! permintaan sewa yang terus meningkat!)? Mungkin LRT nak menyambung 'kesinambungan' MRT selepas ini?

Ada unit di situ yang si ejen tu bagi tau kat aku nak jual - dia mintak tolong aku carikan pembeli yang serius berminat..

Information Apartment Sri Angkasa Untuk Dijual DI BAWAH HARGA PASARAN!!
-Harga Pasaran (MV) RM160k
-Harga Jualan RM120k - dapat cash dlm RM20k lepas bank disburst duit!
-Penyewa tersedia ada
-Free Hold!
-Sebelah KFC, Mamak stall, bengkel tayar dan kereta, kedai serbaneka
-Depan sekolah rendah dan menengah
-Sekuriti Guard 24jam
-Taman permainan, surau

Yang berminat cepat sms aku sebab unit terhad! (019-2010107 Syahman) sms pun ok sebab kekadang aku tak terangkat call sebab tengah keje. Nanti aku akan inform kat member ejen aku tu suruh call yang berminat..


12 comments:

Spezzy Shah said...

Otai Syahman... Rental berapa kat situ skrg??

Mohd Aslam said...

fuyooo...mcm best je...

www.tuanbri.com said...

dah ramai yang berminat ni..

Mohd Aslam said...

yg 3 bilik rm700 sewa.. 2 bilik aku xsure..heheh

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Betul cakap Aslam. Tapi info yang aku dapat, ada yang dah dpt sewa RM750 ke RM800. Mungkin kena kretiviti siket :-)

Matjoe said...

untung besar ni

kambingselam said...

ada lg bro sri angkasa nie?

Mohd Aslam said...

kambingselam... ada lg unit sri angkasa ni... mau tgk2 dl ka?

azafirulsya said...

salam, sya ada sms en shahman minggu lpas 30/3/2011 tanya pasal rumah ni. klu saya nk tgok rumah mcmana?

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

azafirulsya, sila sms saya kembali sbb ramai yang berminat sms saya dan ada yg dah booking dulu, jika ada yg tk jadi, mungkin en azafirulsya punya turn kali ni..

Ariff Shah said...

mesti dah kena kebas ni

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Betul2. Dah habis kena kebas :-)