Thursday, October 28, 2010

Tension & Give Up Nak Kaya?

Pernah tak korang rasa suatu perasaan tetiba datang... perasaan 'Tension & Give Up' atau dgn bahasa mudahnya..PUTUS ASA? -Mcm foto kat atas, survive utk tidak putus asa! Checkmate!

Perasaan sebegitu pasti ada punyalah untuk setiap kali orang yang macam 'kita' yang tengah 'memanjat' untuk ke 'puncak'. Haaa..yang itu lah aku selalu lalui.. dia datang dgn tiba2. Aku pandang kiri, orang berjaya dgn MLMnya. Bila aku pandang kanan, kawan yang berjaya dlm bidang emasnya.. Aku bila pula? Lambat betul aku nak 'merasa' kesenangan dari bidang hartanah aku ini.. Perlukah aku terus menongkah arus? yg penting FOKUSSS!!!

Bila perasaan macam gini datang kat aku, aku suka capai kembali buku2 motivasi tentang hartanah dan buka blog teman dan rakan2 'seperjuangan' dalam bidang ini. Bukan apa, untuk menaikkan kembali motivasi diri. Nak jumpa member yg 'sekepala' dlm bidang hartanah, beberapa kerat je. Biasa pun sms dan koll je (memasing sibuk dgn keje, bab ni best sbb bidang hartanah ni, kita sibuk pun 'mesin duit' akan terus beroperasi utk kita!)

Ada yang kata, bidang hartanah lambat nak kaya (berbanding dgn bidang yg lain).. tang ni ada betul dan ada salahnya. sbb bagi aku, ayat tu kurang tepat.. kena tambah lagi.. 'dan mungkin tak kaya!' hehehe.. (semua bidang mcm tu lah beb! bukan hartanah je) Pemilihan lokasi dan teknik yang membezakan kita dgn pelabur hartanah yang lain..

Cepat atau lambat untuk kita kaya dalam bidang hartanah itu bukan ukuran. Tapi ia sesuatu yang PASTI!!!

p/s: zakat jagan lupa beb! 2.5% jee.. untuk keberkatan...

No comments: