Friday, August 31, 2012

Strategi & Teknik Dapat Rumah Percuma!

Semua orang yang waras inginkan rumah percuma (maksud percuma: tanpa hutang bank, hutang orang, pinjam along & sebagainya). Tapi tanpa teknik dan usaha yang sewajarnya mana mungkin terjadi! Itulah antara kelebihan pelaburan hartanah! Rumah free siapa taknak!

Merupakan antara teknik yang mungkin aku guna pakai untuk membina rumah untuk aku duduki dlm tahun hadapan. Unit Sri Ixora di Seksyen 27, Shah Alam, bakal sampai tempoh 'matangnya' 5 tahun yang aku akan jual.


Umur ketika aku beli ketika 27 tahun dan masih mentah dlm bidang hartanah. Harga ketika beli dlm lingkungan RM125k. Kini hampir mencecah RM200k. Walaupun keuntungan tak seberapa tapi siapa nk bagi RM100k bila aku jual tahun depan nanti? Dengan keuntungan itu, tambah sikit-sikit lagi dah cukup untuk membina rumah atas tanah yang telah pun dimiliki hasil daripada bahagian isteri :-) Alhamdulillah..

Tapi itu adalah antara rancangan yang juga mungkin boleh digunapakai anda di luar sana.. Mungkin lebih besar anda boleh untung! Salam Merdeka!!

2 comments:

Farid Adam said...

aku pun menunggu masa 'masak' untuk menjual rumah tahun depan...hehe

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

wah Farid Adam! kawan lama di alam maya! tahniah2! Strategi seterusnya....