Tuesday, January 4, 2011

Azam Tahun 2011 Yang Mengujakan!

Tamat sudah tahun 2010 masehi.. bermakna 'time frame' untuk azam tahun lepas dah tamat. Seperti tahun2 yang lalu, aku mula merombak kembali jika ada azam tahun lepas yang belum tertunai... (sekali pun telah aku tulis dalam buku kira-kira)

Azam tahun lepas:

1. Target untuk memiliki total 7 unit hartanah untuk disewakan.
2. Jumlah stok emas 150gram.
3. 3 bulan simpanan gaji untuk akaun kecemasan.
4. 'Clear' kan hutang kad kredit
5. Memiliki kereta ke-2 Perodua Alza full spec...

Yang telah tercapai sehingga hujung tahun 2010:

1. Alhamdulillah total 7 unit hartanah telah tercapai.
2. Emmm.. aku beli jugak barang kemas. Bagi bini pakai, tapi belum cukup kot 150gram..
3. 3 bulan simpanan gaji? Masih tengah mengumpul lagi..
4. Satu lagi yang buat kan aku lega.. Alhamdulillah.. semua hutang kad kredit settle!
5. Haaa... bagi aku ini adalah liabiliti (tanggungan) aku 'down grade' kan kepada Proton Persona sekenhen... (ok apa, puas gak aku pakai sbb - sblm ni aku pakai kelisa, kecik!)

Ok apa.. azam aku capai tahun lepas! Sekurang2nya ada jugak yang aku dah tercapai (penangan dari Menulis Matlamat!)

Aku mula menulis kembali azam untuk tahun 2011 ini. Jom kawan2, ambil pen dan kertas! Tulis Azam anda agar lebih realistik!

Syahman: aku belajar menulis azam dari buku 'SENJATA PALING BERHARGA' dari Azizi Ali. Bagus untuk dipraktikkan. Tak percaya? Cubalah, sebab aku dah 'merasa keenakkannya!' :-)

5 comments:

AZLINA said...

Tahniah sebb berjaya mencapai target. Boleh tunjukan cara tak macam mana nak tulis sasaran unt di kongsikan.

sesibu said...

salam bro.. nice blog & nice resolutions... hope can learn from you.. hidup kartel puchong... keh..keh

Rohaniah Noor said...

tahniah syahman sebab dapat capai azam tahun lepas. bab property dan bab hutang kad kredit tu mmg saya salute.

Matjoe said...

ni tahun 2010, tajuk azam 2011.

anyway tahniah for what u have accomplish

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

For:

Internet Marketing- Posting selepas ini adalah menjawab permintaan anda :-)

sesibu- hidup kartel puchong!

eun-yong- terima kasih :-) (kembang-kempis idung ni kena puji)

Matjoe- haah ye jugak! dah lari tajuk gak ni.hehehe!