Tuesday, July 27, 2010

Minggu Debaran Menunggu Keputusan Loan Rumah Sri Angkasa




Minggu ni merupakan minggu debaran bagi aku. Apa tidaknya, seakan 'bagaikan menunggu buah nak jatuh'.


Kali ni aku mencuba lagi untuk memohon pinjaman perumahan untuk unit di Sri Angkasa Apartment, Seksyen 27, Shah Alam. Aku tahu yang sepatutnya aku tak terlalu mengharap untuk lulus loan kali ini (sebabnya.. ini merupakan loan untuk rumah yang ke-4 aku beb!) Kalau 3 unit rumah aku yang sebelum ini semuanya telah disewa ok jugak. Tapi hanya 1 unit rumah aku sahaja yang telah disewa! (Sri Ixora sahaja!) Yang lain bukan tidak dapat penyewa, tapi masih lagi tunggu CF dan dalam proses tukar title (pergh...lembab gila! tu yang aku tak boleh tahan nak try jugak buat loan beli lagi)..Orang kata: Kerja Gila!

Aku tertarik dengan unit ni bukan apa.. Kadar sewa mencecah sehingga RM500 ke RM550 sebulan (walaupun hanya 2 bilik dan 1 bilik air!) kira ok apa.. maintainance dalam RM50 sebulan. Yang penting bagi aku, still lagi positif cash flow. Lokasi pula bersebelahan dengan sekolah, KFC, kedai runcit, kedai tayar, Pak Gad 24 jam, dekat dgn kawasan kilang (korang yang biasa ke Seksyen 27, Shah Alam taulah..kilang berlambak kat kawasan ni)


Korang, doa2kan lah loan aku lulus untuk unit ni, insyaAllah.... Atau mungkin ada sesiapa nak sewa pun jangan segan2 SMS atau koll aku.. aku takda hal punya lah..



Yang berminat nak invest kat sini pun, aku buleh tolong..

4 comments:

pak wan said...

cargasss.. semoga dapat loan tuuu.. aminnnn :)

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Alhamdulillah.. Loan dah approved! Syukur.. kasi cargas diri ini! hahaha..

waht said...

syukur... bos, nk blaja2 property shah alam. ada unit low cost bgus2 utk invstment kasi tau la

mukaramjamin said...

bos, rata2 org jual area ni 150k-170k, still berbaloi ker? or bro ada unit yg lbh murah dr price tu utk dijual. amat bminat bro nk riki2...