Monday, August 10, 2009

EMAS... (Pasif Income Jugak Beb!)


Mungkin ada yang tertanya-tanya tentang blog post aku yang terakhir sebelum ini..."Apa mimpi mamat ni letak post harga emas untuk 10 tahun lalu?"
Hhehe..bukan apa, sebenarnya aku baru je berjinak-jinak dengan emas..untuk permulaan, aku mulakan dengan pembukaan GSPA atau nama penuhnya "Gold Saving Passbook Account" kat Maybank. Sikit je aku masuk..saje.. Pepatah Cina kata "Mulakan dengan langkah pertama" (lebih kuranglee ayat dia)..
Aku berangan dari dulu lagi nak melibatkan diri dengan pelaburan emas...bila ada duit lebih je hati aku terdetik...alaaa, dapat duit yang lain kali lah baru joint..La ni,,tak tunggu lama terus je aku joint.. Bila dah joint, barulah aku mula belajar tentang 'Logam Kuning Berkilau' ni.. macam2 cara rupanya nak memaksimumkan keuntungan (Korang buley masuk blog sifu emas kat sebelah tu..)
Setalah aku study tentang produk emas yang ada di pasaran skang ni, barulah aku tau..aku termasuk jalan yang 'belum cukup maksimum' kata orang.. Tapi takpe lahkan...still boleh untung tinggi lagi...emas...korang taulahkan...keuntungan 20-30% setahun beb! Kalo aku tak mula..sampai skang ni aku masih tak tau..heheh! So, kepada ada simpanan lebey..jangan tunggu..jom joint pelaburan emas (ooooppp..sebelum tu jangan luppa baca blog sifu emas duluuuu!) Jom chalo..!

2 comments:

cdanhash said...

ini satu lagi bakul untuk simpan telur.... bakul ini tak payah maintenance, tak perlu bimbang tak ada penyewa... ttp saya lebih suka fizikal gold, boleh dipajak utk dapatkan wang sementara ketika kecemasan...

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Betul2..saya ni terlajak masuk ke GSPA hari tu. takpe, pasni nak try pulak emas fizikal. buley pajak dan buley belek2 heheh..