Saturday, June 13, 2009

Harga Market Sri Ixora, Seksyen27 Shah Alam (Free Hold Beb!)



Itu hari aku dikejutkan dengan iklan 'Pangsapuri dan Kedai Untuk Dijual'... Aku bukan terkejut dengan berita yang beberapa pangsapuri yang yang dijual tu, tapi.. tentang harga yang di pamerkan kat situ.. Ini bermaksud.. HARGA MARKET RUMAH AKU NAIK LAGI! Kalo korang tengok kat dalam iklan tu, rumah aku jenis yang sama iaitu jenis B yang berharga RM127k! Alhamdulillah... korang boleh bayangkan tak.. Masa aku beli tahun lepas, harganya RM113k. Pastu, installment payment kat bank, penyewa yang bayarkan... Patutlah Azizi Ali amat2 berminat dengan Hartanah. Amat teruja aku beb!
Ini bukan bermaksud kalo nak beli apartment tu skang kita akan rugi..memang tak rugi sebab hartanah ni akan naik lagi harganya. Apa yang penting..LOKASI! LOKASI! dan LOKASI! Kepada yang tahu lokasi apartment ini, pasti berfikir untuk mendapatkannya. Lokasi yang berada berhampiran Puchong dan Subang Jaya. IOI Mall, Digital Mall, Tesco Puchong, Giant Puchong...semuanya pasaraya yang terdekat.
Kepada yang berminat, boleh calling aku.. (aku dapat komisyen introducer bleh kita bahagi sama rata) Kalo yang baru nak berjinak untuk bidang Hartanah untuk disewakan, aku bleh tolong perkenalkan agen2 yang aku biasa berurusan dengan diaorang.
P/S: 'Knape ko tak nak beli satu lagi kat situ man?' Aku jawab... 'Pesanan dari sifu hartanah- jangan beli lebih dari satu unit pada lokasi yang sama'

5 comments:

Anonymous said...

salam,

wahh.. cam best jek hehe..

pokli said...

wahhh..tahniah .....sifuu mana yg ajar jgn beli lebih satu rumah dalam kawasan yg sama? sbb saya baca buku robert kiosaki..dia ada 300 apartment dlm saya bgnan....mmmm.....mungkin kalau nak tambahkan aset maybe patut belajar tempat lain..sebenarnya kalau beli 2 unit pon tak per..janji kawasan yg HOTTTTTTTTT

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Komen:-

wsahabat: em..best tempat ni. kalo nak survey, kat Seksyen 27, Alam Megah, S.Alam.. bagi pendapat aku, mmg hot. dkt kawasan kilang. sebelah kawasan puchong dgn utara subang jaya (USJ).

PoKLi: Terima Kacih..Aku baca buku Shamsuddin Kadir, dia yang kata mcm tu. mungkin btl apa yang Pokli kata, "bljr kat tempat lain"..
emm pokli, aku berminat nak tau pasal emas ni..adik aku pun berminat.

ayip said...

syahman...

bagus lar anda inbest kat shah alam kan...tak silap sy...ixora nie ada lagik satu..kat taman bunga negara...dulu penah hampir2 nak beli...tak sempat nak letak booking ajer..appartment yg ada lift...

tang beli bangunan yg sama...pandangan sy..kalau bleh..elakkan...contohnya..beli 2-3 kawasan yg sama..bgnan yg sama...tetiba...ada berlaku keretakan..kerosakan..ataupun..ada perkara2 vandalisme..cam lift selalu rosak..jenuh lar..

tp make sure..seblum itu...wat perkiraan..wat study dulu..pastu proceed...anyway..tahniah syahman...

Ray said...

Salam all. Saya agent hartanah. Ada satu unit type B (775 sqf) untuk dijual di Ixora Apartment. Sesiapa yang berminat untuk membeli sila email saya mitra_norrihan <@yahoo.com. (sila buang space dan tanda "<") atau boleh terus hubungi 019-6647864 Norrihan.

Memahami pelaburan hartanah http://pelaburanhartanahmalaysia.blogspot.com