Tuesday, July 19, 2011

Aku Kembali! - Jom Cari Peluang!

Aku kembali.. Rasa dah lama sangat aku menyepi dari blog kesayangan aku ni.. Kepada 'silent reader' yang selalu singgah serta menanti 'buah pikiran serta pandangan' dari orang seperti aku... maaf aku ucapkan..

Mungkin disebabkan aku 'rakus' dengan side income BeautyFrenz, yang menenggelamkan sementara blog yang pernah menambat pembaca yang luar jangkaan satu tika dulu (ceh, pesaran sendri! hehehe.. tapi tu fakta beb!)

Aku akui, biznez BeautyFrenz agak menyibukkan aku atas kerana aku meletakkan target yang luar biasa tinggi (terima kasih buat isteri yang amat memahami..). Aku 'merehatkan' fikiran dengan dunia hartanah buat sementara (mencari hartanah baru, lelong, JV dll..) walaupun aku amat akui, hartanah antara yang terbaik untuk kita mencapai kekayaan..

Masih aku ingat kata rakan Cina aku sorang ni...

'Lu jangan pikir satu jalan saja boleh kaya maaa..., MLM, hartanah, emas, bisnes pun boleh kaya maaa! Tapi MLM bukan gua punya jalan, gua cari lain'

(ayat tersebut telah diolah oleh tuan blog agar pembaca lebih mudah memahami) member aku sorang ni 'terkena' dengan MLM! Termasuk aku! (aku anti MLMs ker? mungkin kot! sori pada MLM readers. Jangan marah, nnti cepat tua!)

Dan dia sekarang masih kerja makan gaji... tapi part aku kagum, dia dah buka kiosk di sebuah pasaraya di Mentakab, Pahang! Tabik spriiiiiing beb kat dia! (Dia orang Temerloh, tu yang bukak kiosk kat Mentakab).

Aku? Alhamdulillah... setelah aku rasakan dunia hartanah semakin sengit dan aku rasakan cukup buat sementara untuk income sewa (bagi peluang pada rakan2 lain), aku cuba buka fikiran, tidak terlalu 'jumut' dalam sesuatu bidang. Aku cari peluang dalam bidang perniagaan.. dan syukur ku sekali lagi pada Allah Yang Maha Pemberi Rahmat dan Rezeki.. aku telah berjaya mengembangkan beautyfrenz.blogspot.com ke pelbagai lokasi.. dan telah berjaya melintasi Laut China Selatan, Sarawak!

Kepada yang mengeluh, sukar untuk mencari sesuatu untuk menambahbaikkan kehidupan, cuba kita fikirkan... Masa Allah bagi untuk kita adalah sama 24 jam sehari. Tidak seorangpun terlebih walaupun 1 saat! Tetapi mengapa 'mereka' boleh? Mengapa?

'Tepuk Dada Tanya Selera....' Burrps! Sedap beb!



No comments: